Köp & leveransvillkor

Här finns egentligen ingenting krångligt. Vi följer alla lagar som finns och vårt mål är att det ska vara enkelt, säkert och trygg att handla hos oss. Nedan följer ett utdrag av gällande lagstiftning som måste stå på alla onlinebutikers hemsida.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, exempelvis om den är specialbeställd för dig.

Varan är använd med synliga tecken på detta.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar man sin ångerrätt.

Reklamation

Är din vara trasig eller defekt vid leverans? Vänligen kontakta oss via telefon eller mail innan du returnerar varan så löser vi problemet.

Meddela oss ditt kund- samt fakturanummer vid kontakt med oss. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning och skicka alltid med följesedeln och information om vad som är trasigt/defekt.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få se och ändra den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via post och bifoga en kopia på din legitimation.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Leveranstiden anges på produktsidan eller i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som spårbart brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, när det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Visa eller Mastercard via Paypal.
Visa eller Mastercard via Payson.
Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt konto-/kreditkort inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Faktura
Betala efter att du mottagit varorna, betalningsvillkor 14 dagar via Payson.

“Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer f.n en avgift om 19 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan sänds separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickas en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om pantsättning av fakturor
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Fakturan skickas via email från Payson till din angivna emailadress. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress. Endast inom Sverige.

Angående betalningstjänsten Payson. Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: payson.se

Fel i publicering

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller säljas slut.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.


Terms and conditions

General

These Terms & Conditions shall apply to all sales through SPC Butik and will exclude application of any deviating general or specific conditions or terms of buyer. No waiver or modification of these Conditions of Sale shall be binding upon SPC Butik, unless approved in writing by an authorized representative of SPC Butik.
Price and Payment

Every product is shown including tax. In the shopping cart you can see the total price including all fees, taxes, shipping and method of payment.
Delivery

The delivery time is stated in the shopping cart next to the various ways of delivery. If a service/product has another delivery time than expressed in the shopping cart, this delivery time will be stated in connection to the individual services/products.

In case SPC Butik has reason to question buyer’s solvency or ability to pay for delivered products, SPC Butik have no obligation to make delivery, and shall be entitled to stop products under carriage, unless buyer makes advance payment for the delivery and other claims arising from the business relation or grants security which can reasonably be accepted by SPC Butik.
Unclaimed packages

If you have chosen to pay by COD (Cash on Delivery) your delivery will be held for you by the local post office for four weeks. Unclaimed packages will be returned to us. For all unclaimed packages you will be debited all fees in connection with the return delivery.

Returning products

Returning a product is to be done on your expense, unless the product is faulty or damaged upon delivery. Returned products are to be sent as letters or postal packages, and not for COD. In case of a trade, SPC Butik will pay for the delivery of the replacement product. When you have applied the return policy you shall: -in the case of a product: return the product personally or by mail to us.

Return Policy

SPC Butik return period is 14 days.

SPC Butik shall, if under the jurisdiction of our return policy, refund you what you have paid for the product and/or service as soon as possible, but latest within 30 days of the product being returned or you informing us of wanting to return a service. You are oblige to pay for the return delivery of the product. SPC Butik will pay to send replacement products and/or services.

In your message to us you must clearly state that you regret your purchase. The return period is counted from the day you received the purchased the full, or a significant part of the product. If you have purchased a customized product -or a product with a significant personal customization, the return period is counted from the day SPC Butik have informed you about the product.

You do not qualify for our return policy if:

The service you have bought was commenced with your consent during the return period.
The price of the service purchased fluctuates with the financial market (ie Stock options).
Due to the physical nature of the service, it is not returnable.
The seal of authentication of the product has been broken/opened.

When returning a product:

You are obliged to keep the product in the same condition as when delivered.
You must not have used the product, however you have the right to investigate the condition the product was in when delivered. If damage or harm is caused to a product while investigated the product does not qualify for the return policy.

Guarantees and Services

Privacy Policy

When ordering a product you will be asked to fill in you personal information. Upon purchase you agree to this information is stored in accordance with SPC Butik’s privacy policy in order to fulfill our agreement to you as our customer. In accordance to the Swedish law of Personuppgiftslagen (198:204) you have the right to know the information SPC Butik have registered about your person. If the information is erroneous, incomplete or irrelevant, you may ask to have your information corrected and/or removed. If this is the case please contact us by e-mail.

Force Majeure

SPC Butik is not liable for any non-performance caused by circumstances beyond our control, which directly or indirectly prevents, obstructs or renders production, delivery or freight uneconomical until such obstacle has been removed (force majeure). Such circumstances shall be deemed to include difficulties to procure raw materials as well as other difficulties and disturbances, including but not limited to war, riot, labour conflicts, fire, flood, storm, accident, fuel or power shortages, transportation shortages, obstacles or interruptions regarding transportation at sea and breakdowns or interruptions of any kind as regards to our equipment or facilities, which are deemed necessary for the performance of our agreements’ obligations.

Also read at EU’s website for Online Dispute Resolution http://ec.europa.eu/odr.

Rulla till toppen